EGAL-TEAM Kft. | 2017.07.23
Facebook E-mail

A wellness és reform jelzéssel ellátott ételeink könnyebb fogásokat, reform alapanyagok használatát, friss salátákat és húsokat, roston halat, párolt zöldségeket és párolt húsokat jelölnek.

A hagyományos konyhával többé-kevésbé szakító étkezést nevezzük reformnak, amely előtérbe helyezi a táplálkozástudomány eredményeinek figyelembevételét. Több irányzata is van, amelyek elsősorban a felhasznált nyersanyagokban és az elkészítési módokban különböznek egymástól. Egy azonban közös bennük: a reformtáplálkozás átfogó, sokrétű szemléletváltozással jár együtt, amelyben az egészség helyreállításán, a természetes íz és étvágy megőrzésén, s új ízek megismerésén van a hangsúly. A legfontosabb ebben a folyamatban, hogy a táplálkozási szokásaink megváltoztatását tudatossá tegyük. Higgyünk abban, hogy szokásaink megváltoztathatók, ha kellő ismeretekre teszünk szert ezen a téren, és elegendő energiát fordítunk az irányváltásra.
A hagyományos reformkonyha nem mellőzi a húsételeket, csupán a zsírszegény főzést helyezi előtérbe, s a húsevés gyakoriságát korlátozza. Ezzel szemben a vegetáriánusok teljes mértékben kiiktatják étrendjükből a húst. A húsmentes étrend követői között is vannak különbségek, valakinél a hal például megengedett, máshol csak a tojás és a tejtermékek terén tesznek engedményeket.

Mások a főzést és mindenfajta feldolgozást egészségtelennek ítélnek, ezért csak nyersételt fogyasztanak.

A biotermékeket is a reform táplálkozáshoz szokás sorolni.