EGAL-TEAM Kft. | 2017.12.13
Facebook E-mail
/

Húsmentes, pontosabban vegetáriánus fogásokat szinte mindenki szívesen készít időnként akkor is, ha nem mond le véglegesen a húsételekről. Zöldségekből, gyümölcsökből, tejtermékekből válogatott finomságokat készíthetünk. Nem fekszi meg a gyomrunkat, ami a bálozó, mulatozó, sokat evős és ivós farsangi időszak után különösen kellemes. A természet ébredésére készülve gyomrunkat is megajándékozhatjuk a tavasz terményeivel. A receptek tele vannak vitaminnal, hasznos ásványi anyaggal. Igaz, főzés közben egy részük távozhat, de van megoldás. Az alapanyagok egy részét bátran keverjük bele nyersen a készételbe. Az íz ugyanaz lesz, a vitamin pedig jóval több. Nemcsak a petrezselyemmel tehetjük ezt, amikor kész a zöldségleves.

A desszerttel szokás szerint legyünk óvatosak, nehogy túl sok hizlaló szénhidrátot kapkodjunk be. A zsírokban gazdag téli étrend után különösen igaz: annyit együnk, hogy éppen ne legyünk éhesek. A fölösleg az alakunkon is megmutatkozik, pedig a nyárra készülődve éppen karcsúsodni vágyunk.

Mindemellett tény, hogy a mozgás, valamint a változatos, ugyanakkor mértékletes, kitűnő minőségű alapanyagokra épülő, bőséges folyadékbevitellel párosított étrend jó közérzetet hoz mindenki életébe, aminek köszönhetően a betegségek is távol maradnak tőlünk.

Rántott sajt mazsolás cukkinisalátával

Hozzávalók: 5 dkg liszt, 2 db tojás, 10 dkg zsemlemorzsa, 40 dkg gouda sajt, 1,5 dl olaj

A salátához: 40 dkg cukkini, 1 gerezd fokhagyma, 8 ek olívaolaj, 5 dkg mazsola, 5 dkg durvára vágott mandula, 1 csipet nádcukor, 1 db citrom leve, só, bors

Elkészítés: Vágjuk hasábokra a sajtot. Mártsuk először a lisztbe, majd a felvert tojásba, aztán a zsemlemorzsába, majd ismét forgassuk meg a tojásban és a morzsában. A cukkini végeit vágjuk le, majd zöldséghámozóval vágjuk vékony csíkokra. Adjuk hozzá az összezúzott fokhagymát, a citromlevet, a mandulát, a mazsolát és az olívaolajat és a nádcukrot, majd sózzuk, borsozzuk meg ízlés szerint. Forrósítsuk fel az olajat, és kis adagokban süssük benne aranyszínűre a sajtokat. Tegyük konyhai rácsra, hogy a felesleges olaj le tudjon csepegni. Kínáljuk a sajtot a cukkinisalátával.

Vegetáriánus quesadilla

Hozzávalók: 8 db tortillalap, 1 db kukoricakonzerv, 1 db pritaminpaprika, 3 db paradicsom, 30 dkg sajt, vaj

Elkészítés: A pritaminpaprikát és a paradicsomot megmossuk, szárazra töröljük, majd apró darabokra vágjuk. A kukoricakonzervet leszűrjük, lecsepegtetjük. A sajtot lereszeljük. Egy tálban összekeverjük a kukoricát, a paradicsomot és a paprikát. Egy serpenyőben felforrósítunk 1 evőkanál vajat, majd ráhelyezünk egy tortillalapot. A lapra 2 evőkanálnyi zöldséget teszünk, majd megszórjuk bőven sajttal. Erre teszünk egy másik tortillalapot is. Pár percig sütjük, majd megfordítjuk, és az alját is megsütjük. Akkor jó, ha mindkét lap megpirult, a sajt pedig elolvadt a közepén. Ugyanígy kisütjük a többit is sorban